Count Portmon: Moranella
Hluková sekce 2012Hudební publicista Jan Faix
alias Count Portmon po albu RCL-290, jehož prostřednictvím
poprvé vystavil na odiv své kutilské sklony projevující se
neodbytným šťouráním v útrobách walkmanu, a po příspěvku na
kompilaci proti dohodě ACTA vydal své druhé dlouhé album
(volně ke stažení na webu
Hlukové
sekce). Jde o nahrávku, pro jejíž deskripci bychom
museli použít mnoho onomatopoických slov a pravděpodobně si
i mnohá vymyslet. Je totiž složeno výhradně z odpadních
elektronických zvuků, které sice mohou připomínat leccos,
ale ne natolik, aby se jen na základě podobnosti mohla
vydláždit cesta, která by směřovala jakýmkoli určitým
směrem. Přístup, na němž projekt Count Portmon stojí, je
oslavou herního momentu při práci se zvukem a představuje
estetické a zároveň i politické východisko. Faix nechává
magnetofonové hlavy promluvit řečí náhody, a přestože díky
hodinám pitvání vnitřností kazeťáčků dosáhl určitého stupně
manuální a manipulátorské zručnosti, je si moc dobře vědom,
že to není on, kdo určuje, kam se zvuk bude v nejbližším
okamžiku ubírat. Osobní vklad manipulátora spočívá ve
schopnosti citlivě reagovat na okamžité elektronické výboje:
buď může podržet kovovou tyčku či konektor na správném místě
magnetofonové hlavy, a tím prodloužit tón, případně založit
rytmickou sekvenci, anebo naopak rychlým pohybem vyvolat
další nepředvídatelný zvukový zkrat. Srdce hraběte Portmona
bije svůdně nepravidelně a dveře jsou při hře neustále
dokořán.
k!amm
(vyšlo v A2 -
http://www.advojka.cz/neprehlednete/count-portmon-moranella )
Шe / Sklo - Split (recenze)
Vydavatelství Glass Anvil, jeho hlava
pan Radim Boreček, vlastní kapela
Sklo i souběžná aktivita Hluková sekce
se činí. Vydávání se neděje jen na internetové platformě, ale co je
potěšitelné i v podobě fyzických nosičů. Popisovaný půlčík je ručně
očíslován osmnáctkou, přesto bez dodatečného hledání nevím, kolik
kopií čítá celá edice. Obal je smontáží papundeklu, aluminiové
samolepící fólie, trhanými popisky a kupodivu precizně přilepeným,
opotřebený kotoučem z úhlové brusky, tzv. flexky. Je to tedy "flexi
disk"? Ten přehrávatelný uvnitř je jako tradičně vylajtskrajbován.
Sklo ani protentokrát nepřichází s ničím extra
novým. Třináctiminutový záznam z koncertu na Dole Michal z 25.
května 2009 (1) a jakýsi, zhruba
čtyřikrát kratší přívažek Pružit musíš (2).
Co jsem na některých minulých nahrávkách popsal jako mě nemilé, tady
kupodivu funguje. Nahrávka z živáku funguje naprosto skvěle.
Atmosféry je dosaženo, nic navíc neotravuje, nic důležitého nechybí!
Strašidelně atmosférické přelévání snad kovů, snad hlasů, snad
kytary a snad dalších elementů neposkakuje jako zajíc přes drny, ale
vskutku s příjemným průběhem zaplňuje mysl a sytí uši. Zmíněný
appendix jde v podobných šlépějích, byť je o malinko jednodušší
formu, nedělá hanbu.
Ruské duo Шe (Shea) se pro
začátek vytasí s hudebně-rytmizačním halfplaybackem a lehce mě klame,
protože lidský příspěvek se zjeví až před samotným koncem Sonnye
Veretyona (3), kdy oba kytaristé nepřekvapivě
zaburácí. Bystree Dvizhenia Glaz (4)
má rytmický ruchový vzorek, na nímž je improvizovaně pidlikáno,
přizvukováno elektronickým típotem a opětovně efektěno.
Tormoznyi centr Morucci (5) předkládá
vyřčené, přesto v jiné podobě. Na o poznání nekvalitnějším záznamu (zkušebna?)
jsme přesto schopni bez problémů rozpoznat kytaru a basu, kterak
omílají nesložité figury na běsnícím základu z hluku. Poslední dílko
3 (6) bez skrývání zapojí delay
efekt, přimíchává industriální ruchy a zvířecky mutantí hlas. S
drnkající baskytarou tak tvoří zhruba do poloviny záznamu vlastní
kompozici. Pak už, zřejmě jako outro, vyslechneme r'n'b'/hiphop/popový
základ jako příjemné rozloučení se zajímavou kapelou.
Titul je pro mě příjemným překvapením! Někteří se z něj určitě
nepodělají, ale ostudu nedělá.
zdroj: http://napalmed.blog.cz/1102/she-sklo-split-recenze
900piesek - Lands without lands (recenze)
Jednoduchý obal je vskutku povedený. Na první pohled příjemně
upoutávající červená kapsa s roztomilou číčou s kulícíma očima skrývá,
jak je u ostatních titulů ostravského vydavatelství zvykem, disk s
vypáleným obrázkem a černobílý booklet. 12-ti stránková knížečka
tématicky doplňuje celek fotografiemi s ukrytými kočkami od P.
Šturdíkové. Předpokládám, že ty byly ještě dodatečně upraveny.
Slovenský projekt 900piesek se přede mnou doposud skrýval,
neměl jsem o něm ani tuchy. S mírným nadhledem si dovolím tvrdit, že i
přes svou anotaci "sounds and violence", tvoří jakýsi "noise crossover".
Tedy mix všemožného a každou chvíli neočekávatelného - nikoli
neslyšeného. Pustíte-li si zhruba padesátiminutový disk, nejste si, jako
je tomu jindy pravidlem, jisti, co že bude následovat. Terénní nahrávka
střídá hlukovou erupci, klidný hučák je zaměněn statickým lomozem,
konkrétnější zvuk protne elektronické zacvrlikání, nerozeznám sample od
reality. Je možné, že přeháním a není to tak překotné, každopádně deska
nenudí. Tím vůbec nechci tvrdit, že je bůhvíjak objevná, ale pokud
vydržíte více poslechů, tak to v dnešní době konzumování a zavrhování
sebezajímavějších nahrávek není vůbec málo.
zdroj: http://napalmed.blog.cz/1102/900piesek-lands-without-lands-recenze
Garasu / Elma - Split (recenze)
Japonsky znějící název Garasu
má tuzemský projekt borce za Skla. Trojice skladeb
Karma (2), Bardo (3),
Mantra (4) je ohraničena Intrem
(1) a logickým Outrem (5).
Oproti minulým záznamům jako by se tvůrce vzedmul k vyššímu cíli. Snad i
účast na titulu s divokým kolegou přinesla své plody. Záznamy jsou
intenzivnější, obsahují na-hall-ovanou atmosféru, samply hlasů a
manipulovanou muziku. Střídání kvality i jejího protikladu v barvách,
kombinování různých elementů ve prospěch hlukové matérie jsou potěšitelné.
Česky zaměnitelná skoro-zkratka
Elma je značkou
japonského divokého noise. Soudě tedy podle jiných nahrávek, které jsem už
vyslechnul dříve.
Unrequited Love (
6)
není typický harsh noise jak jej známe u jiných tvůrců ze souostroví, ale i
tak nechybí živelnost. Přihoďte krapítek spratkovské živelnosti a je jasno.
Zvuku má průraznou jasnost, zašpiněnou dynamiku. Neustálé manipulování je
osvěžující. Ani druhá devítiminutovka
Lynching (
7)
příliš nevybočuje. Veřejné trestání efektů a dalších zařízení se provalilo,
vyjímečně velebte mučitele!
Abych samozřejmě nezapoměl! Krásné balení solidního obalu tvoří,
obdobně jako třeba u 900piesek, červená kapsa z tvrdého
kartonu, následně potištěna, polepena popisky a očíslována tou kterou kopií.
Kolik jich je však v sérii celkem se nedozvíme. Co však z titulu činí
nejneskladnější kousek sbírky, je přišitá hadrová panenka. Pokud má
naznačovat woodoo panďuláka čarujícího za zničení noise, už do něho jdu
vrazit několik jehel!!
zdroj:
http://napalmed.blog.cz/1102/garasu-elma-split-recenze
Rei Rea / Remedos Varios / Sklo / Noise Mortanna - Split (recenze)
Ručně uklohněný splichtěnec je na pohled zajímavý. Tedy alespoň jedenáctá
očíslovaná kopie, kterou jsem dostal k recenzi. Krycí knížkoschránka z
balíkového kartonu je poslepovaná aluminiovou páskou a dále útržky barevných
obrázků a černobílých popisků. Uvnitř je šikovně zasunut LightScribe disk a
černobílá skládanka, ta navíc dozdobena barevnými pastelkami.
Tipuju si, že to bude takhle poslepované i co se kapel týká.
Sedmdesátiminutovou nálož uvádí čtyřmi jednoslovnými dílky (1-4),
mě naprosto neznámá, Rei Rea. Pokud se nepletu a špatně
neslyším, jedná se tu o znásilňování kytary. Ta je trápena rozhoukáváním,
natáčením v prostoru, aby bylo dosaženo co nejšpinavějšího zvuku, jenž je
dále upravován efekty. Více než divokého třeštění se tu povaluje tavenina ze
skomírajícího elektrického motoru.
Desítka miniatur od cizinců Remedos Varios (5-14)
je přerušovaným záznamem odkuďsi z plechového kádě dřevěným mikrofonem.
Koncept dá upomenout na jihoamerické punkové kapely z garáže, kdy není
důležité jak, ale co. V tomto případě je mi líto, ale neslyším ani jedno.
Horší než lo-fi, prázdnější než vykradená zkušebna. Chápu okamžik tvorby,
ale tenhle výsledek je podruhé k neposlechu. Žel ani mírně odlišný Bonus
track (14).
S živákem (15) se vytasili ostravští
Skláři. Lehce zahuhlaný záznam nedává příliš vyniknout
stále-dokola-delayovaným-ným-ným podrobnostem-tem-tem, ovšem hučoidní celek
je patrný na první poslech. Vytváření atmosféry je pro severomoraváky jaksi
typické, mě neinteresující, což o mě, ke své nelibosti, ví. Obecenstvo je
jiného názoru, tleská a to je podstatnější!
Další neznámí - Noise Mortanna - mají jméno hodící se
pro nějakou experimentující čarodějku. Pokud to souhlasí, tak tahle
nadpřirozená bytost svou kouzelnou hůlkou točí fajnově. Mírně přesycené
podkladové zvuky pulsují a nad nimi hvízdají ostré pisky. Krátké delayování
je rozpoznatelné, ale díky průběžnému pohybu nehrozí oposlouchanost. Celek
běhá od technologických chvilek k erupčním okamžikům. Povedených čtrnáct
minut!
zdroj: http://napalmed.blog.cz/1102/rei-rea-remedos-varios-sklo-noise-mortanna-split-recenze
REI
REA, REMEDOS VARIOS, SKLO, NOISE MORTANA – 4 way split (recenzia)
Cédé, ktoré
sa ku mne dostalo je zaujímavé nielen na naše končiny pomerne netradičným obalom,
ale hlavne obsahom. Jedná sa o split 4 projektov – kanadského REI REA, mexického
REMEDOS VARIOS, českého SKLO a slovenského NOISE MORTANNA. Napriek tomu, že toto
cd si môžete voľne stiahnuť na stránkach Hlukovej sekcie (www.hlukove.mysteria.cz),
určite je na mieste zamyslieť sa nad vysolením pár korún za originál. Nieže by v
dnešnej dobe niekto veril, že kopírovanie zabíja hudbu. Faktom však je, že
mp3 v počítači nikdy nevynahradí pocit z cédéčka, ktoré je v poctivo ručne
vyfarbovanom obale, a ten... je v ďalšom (ručne robenom) kartónovom obale
vybavenom kolážou z ilustrácii zo starej knihy, čo znamená, že každý obal je
celkom originálnym kusom. Osobne si myslím, že práve vďaka takýmto počinom má
vydávanie cd v dobe, ktorej kraľujú elektronické médiá veľký význam, pretože už
samotný nosič možno považovať za dielo s originálnou hodnotou a to sa vždy
cení!
REI REA – je
projekt okolo Kanaďana Christiana Dubé, ktorého môžete nájsť aj za labelom
Crater records a množstvom rôznych nahrávok a kolaborácií. V jeho tvorbe cítiť
všetky prvky poctivého viktoriánskeho hororu, pričom z väčšiny jeho nahrávok
sála vyváženosť a možno určitá odmeranosť, ktoré však slúžia len ako ľahko
odhaliteľná zásterka pre hlbokú priepasť, ktorú tento pán schováva pod relatívne
bežným zovňajškom. Napriek tomu, že u Rei Rea som zvyknutý skôr na „synťákoidné
a kazetoidné“ tracky mierne „naambientnelej“ povahy, prvej časti splitu celkom
jednoznačne dominujú gitary a krabičky a v tracku#1
dokonca úplne prekvapený počúvam bicie a niečo čo sa neodvažujem pripísať
dychovému nástroju. Pre mňa typická Rei Rea je až v poslednom, tracku
#4. Povedal by som, že táto zmena mr.
Dubé prospela a svet je takto bohatší o (v porovnaní so zvyškom) príjemne
odľahčený „giťoškový“ a ku koncu aj „synťákoidný“ noise s prvkami miernej
neurózy (#2). Chcelo to síce aj
druhé vypočutie, ale fit.
REMEDOS VARIOS –
kapela, ktorá stojí nielen za vypočutie, ale ak raz nejakou šťastnou zhodou
okolností zavíta do vašich končín, rozhodne si ju nenechajte ujsť! Originálny
image a pódiové stvárnenie dodávajú absurdnej hudbe tejto dvojice z Chile celkom
jasné predpoklady stať sa novým boybandom. Ich hudba akoby kráčala v pôvodných
šlapajách dadaistov a futuristov a je v nej na prvé vypočutie cítiť obrovský
kus poctivej ručnej práce na úkor množstva efektov, alebo elektroniky. Cinkavé
klavíre, činely, zvončeky, bassa, rôzne hračky (doslova)... to všetko na vás
padá v tonových blokoch v druhej časti splitu. Miestami si pripadáte ako na
poriadne rušnej ulici počas fiesty, miestami ako v dome Satan Clausa, u ktorého
sa práve poriadajú divoké orgie a miestami zavretí u šialeného vedca v pivnici
počúvate hrôzostrašné zvuky z labáku nad hlavou. Nahrávka „El Tamborile“ je
rozdelená na 9 častí - plus bonus track - a je pravým opakom všetkého, čo by si
človek predstavil pod pojmom nuda. Pri počúvaní nebudete vedieť na ktorý zvuk sa
skôr súsrtediť a keď už budete mať pocit, že sa v tej farebnej záplave len
bezmocne topíte, verte, že na druhé, tretie, či piate vypočutie budete túto
nahrávku vnímať celkom inak, pretože si skrátka všimnete ďalšie (a ďalšie)
zvuky. Keď tak nad tým rozmýšľam, táto časť ma oslovila asi najviac.
SKLO – „Těžká
alternativa“ z Ostravy pôsobí na scéne od druhej polovice deväťdesiatych rokov a
za ten čas stihla vyprodukovať množstvo materiálu a odohrať kopec koncertov,
takže pokiaľ by niekto nevedel o čom momentálne číta, kľudne sa na nich môže ísť
pri najbližšej príležitosti pozrieť. Tak trochu aj o tom, čo by vás pri takejto
príležitosti čakalo je tretia časť splitu, ktorá je trinásťminútovou živou
nahrávkou pod poetickým názvom „Černá hvězda“. Prečo práve černá hvězda sa
dozviete niekde pred záverom a k samotnej nahrávke môžem povedať, že Sklo na
živo môôže byť a ako sa hovorieva „starí fanúšikovia sa potešia a možno pribudne
aj pár nových“. Na pretras postupne prídu linearizované „strojoidné“ pazvuky,
ľahko fázovné feedbacky, trocha gitary, orchestrálnej a opernej hudby, hluk,
huk, pulz i škrip, veda a fantastika, mystika, kinetika ako aj pravá
a nefalšovaná socialistická poetika. Oproti zbytku cd pôsobí na mňa táto časť
priam až „ambientne“ a povedal by som, že, predstavuje určité upokojenie ...asi
ako keď meditujete sediac na veľkej drevennej bedni z ktorej si neústupne razí
cestu von neznámy obsah z vesmíru:)
NOISE MORTANNA –
ak som časť so Sklom nazval upokojením, posledný úsek cesty by sa dal celkom
pokojne nazvať poriadnym zaklincovaním. Slovenský trhač (konvencií a ušnách
bubienkov) Noise Mortanna neostal svojej povesti „drsného chalaňa“ vonkoncom nič
dlžný a aj keď by vás mohol prepadnúť povrchný dojem linearity, toto je poriadny
death metal se vším všudy, nekompromisný a surový cirkulár nemilosrdne
devastujúci aj posledné zbytky prežitku ľudskosti. Metalisti si síce kúpili od
miestnych hipíkov trochu kyseliny, ale nič to nemení na fakte, že smrdnuté mŕtve
mäso je pre nich stále oveľa väčším potešením ako dáke trápne intelektuálne
závery. Tu by však mohol vyvstať omyl. Nahrávka „Lifefailed“ je aj napriek práve
vymenovaným atribútom vystavaná na pomerne rafinovanej práci s efektami (aj keď
nie na prvý pohľad) a tak spomínané cirkuláry sa vám skutočne zarezávajú priamo
do úseku niekde za hypotalamom a „nekontrolovaný“ huk sa skutočne hýbe za pre
mňa celkom vtipného použitia efektu, ktorý bežne používajú napr. takí tranceri,
keď chcú aby ich „tregol“ bol správne „silky liquid“. Darmo písať. Psychedelický
harsh v podaní Noise Mortannu vám čo to poodhalí o krutej pravde o vás
samotných:) Government Alpha sa síce nekoná, ale to zaujímavosti tejto nahrávky
rozhodne neuberá. Noise Mortanna ide vlastnou cestou a to sa tobôž pri tomto
žánri cení.
Split ako celok
pôsobí pomerne vyvážene a aj keď sa stetávame so štyrmi odlišnými prístupmi,
môžeme hovoriť o spoločných črtách (napr. celkom hojné použitie spätnej väzby),
ktoré sú rôznymi spôsobami rozvinuté v 4 samostatných albumoch. Rovnako však
môžeme hovoriť o „úvode, zápletke, zhustení deja a nervy drásajúcom rozuzlení“.
Vezmite si to ako chcete, táto nahrávka má rozhodne veľkú šancu preraziť
u širokého publika a vyprodukovať mnoho úspešných hitových singlov, ktoré sa
zaiste stanú ozdobou nejedného tanečného parketu(!)
Garasu/Dmah = COLABORATION
V rukách mám cédéerko s vyslovene
roztomilým obalom. Nebudem zbitočne preháňať. Nejedná sa síce o žiadny luxusný
booklet (aj keď priložený papierový kapesníček rozhodne svedčí o citlivej
starostlivosti o poslucháča,
no výsledná idea v spojení s efektívnou jednoduchosťou prevedenia aspon na mňa
rozhodne zafungovala. Toto cedko by som si bol schopný kúpiť vyslovene a len
kôli peknému kaveru a mohlo by kľudne obsahovať len remixy kapely Take That
kapelou Linkin Park! Na veľké šťastie kapely ako Linkin Park rozhodne tak pekné
obaly nerobia a tak ostáva len tešiť sa na poriadny výplach..
Veď je aj na čo!! Na tomto albume spojili pomocou telemostu svoje sily Garasu a
Dmah - alebo inak Radim z kapely Sklo a istý sympatický Kaliforňan, majúci na
svojom konte skutočné kvantum rôznych rilísov - s výsledkom v podobe jedného
treku o takmer sedemnástich a pol minútach. Písať o tom, čo nasleduje po
stlačení tlačítka "play" tradične nemá veľký význam. Skrátka a dobre: jedná sa o
poriadne ťažkotonážnu záležitosť vyrobenú s citlivou dávkou konštrukčnej
ľahkosti, ktorá zaručene zrýchli pohyb každej molekuly vášho tela. Ďalším
štádiom je explózia a ďalším totálna anhilácia. Čistý prejav energie v jej
živelnej podstate, vyvedený do obrazu zenovej záhrady. Len si to skúste pustiť
ráno v MHD!! Začína to v podstate nevinne. Príjemná "ambientná" pasáž s
praskaním starého gramofónu vydrží svojich dvadsať sekúnd, potom ešte povedzme
také dve a pol minúty by sa dali označíť za "uvítacie" a potom... už musí byt
každému jasné o čo tu tak nejak pôjde.. Z technického hľadiska mi nedá
nevyzdvihnúť pekne urobené basové spodky, ktoré skutočne znejú akoby niekto
ťahal po zemi ťažký železný kontajner a peknú prácu s phaserom v strednej časti,
vyvedenú do flautového sóla tesne pred tým ako zaznie mohutný rozorvaný baritón.
Napriek všetkej surovosti je nahrávka priam chyrurgicky navrstvená a pôsobí
veľmi konzistentne, až máte pocit, akoby sama dýchala pred vašimi očami a žila
si na svojom disku svojim vlastným životom. Z ľudského hľadiska by som rád
upozornil, že album rozhodne nieje vhodný pre malé deti, starcov, tehotné ženy a
ľudí majúcich obľubu v terorizovaní svojich susedov.
V súvislosti s podobnými nahrávkami ma napadá ešte jedna vec. Skúste si tento
album pustiť viac krát a zakaždým na inej hlasitosti. Ak niečo pri tomto "žánri"
vyslovene zbožňujem, je to možnosť vypočuť si ten istý album, ale skutočne na
nespočet rôznych spôsobov. Prekrývajúe sa frekvencie a z nich vyrastajúce
alikvotné tóny sú skrátka s ušným ústrojenstvom starí známi a vedia si spolu
urobiť pekne divoký večierok.
-blood from the air-
Hlukové mystéria IV Brno Skleněná Louka
Bolo 17.4.2010 a my- 900piesek, Noise Mortanna a
spolocenstvo prstena (VJka Rumunka?naozaj nepamatam a 900pieskova spolubyvajuca)
sme sli v aute pocas velmi pekneho dna do Brna na akciu Hlukove mysteria 4.
Cesta bola super, az na to ze mi uletel zo strechy Red Bull, ktory som tam
zabudol na OMV pumpe. Cest jeho pamiatke.
Po fajnej ceste plnej fajnej rychlosti, sme dorazili do Brna. Myslel som si, ze
hladanie Sklenenej louky bude obtiazne, ale kupodivu tomu tak nebolo a po
chvilke, naozaj velmi kratkej chvilke sme boli na mieste, hned vedla Moulin
Rouge, ktory bol nas orientacny bod (hlavou mi prebehli myslienky na ochutnanie
ceskych holiek). Hned za rohom bola Sklenena louka a my sme zakempili nachvilu
pred nou. 900piesek vyotcil cislo na Rafala a uz to bolo.
Vybalili sme a nasmerovali si to do utulneho maleho podniku. Chvilku to trvalo
nez to vsetko zacalo, najskor asi kvoli poctu ludi.
VZM zacali hrat ako prvi, najprv sa rozlozili, ak si dobre
pamatam, pouzivali notebook a gitaru, rozne efekty. Zvuk bol pre mna zvlastny,
ale znelo to zaujimavo, malo to atmosferu. Pomala hra na gitare s pouzitim
efektov a dalsich zvukov z notebooku zneli dobre. Vselijake zvuky sa hrnuli na
mensi dav ludi. Po chvilke dohrali a ozvala sa myslim vokalistka a basistka
skupiny Pacicka, aby pridali este nieco.. nepridali, uz nemali prichystane
dalsie veci. Zacali sa balit a po chvilke myslim Rafal povedal, ze kto bude
dalsi, kedze 900piesek mal rozrebenu kavu?caj? neviem, nieco mal rozrebene..
som siel odohrat ja (Noise Mortanna). Vytiahol som svoje
naradie, ktore som poriadne nevedel ako zapojit, kedze mi chybal mix. Zapojil
som vsetko, tak ako som myslel ze bude najlepsie a zacal hrat. Bola to naozaj
tazka improvizacia, bo som odpajal a zapajal basu, shaker a dalsiu haraburdu.
Bol som z toho mierne mimo, bo som poriadne nestihal prehadzovat veci a neurobil
taky velky hlukovy bordel, ako som mal v plane (na druhy den ma ako naschval
napadol velmi jednoduchy setup, ktory som mohol uplatnit aby to malo gule). Po
dohrati sa opat ozvala Pacicka nech pridam este nieco, ale uz som to zabalil.
Inak zvukar a celkovo ludia boli super, je to naozaj citit ten rozdiel medzi
slovakmi a cechmi.
Nasledoval 900piesek, vybalil sa, ustlal si na malom koberceku
ako taky indian. Okolo seba mal stare radio, korg kaossilator, rozne efekty.Jeho
sound znel tak vesmirne spolu s VJkou to urobilo super atmosferu. Rozne
minimalne zvuky sa hrnuly z reprakov spolu s nejakym vysielanim? z radia. Musim
uznat, ze jeho vystupenie posobilo tak ze vie co robi, mal to dobre prichystane
a ovladal naozaj vsetko a efektne. Pomahala mu aj mala lampicka, ktorou si
prisviecoval na instrumenty. Celkovo to posobilo tak vesmirne, prazdno v dobrom
slovazmysle, vsetky tie zvuky proste pasovali a malo to kurefsku atmosferu.
Ludia boli aj ticho, takze odhadujem, ze sa to pacilo. Po dohrati sa kludne
zbalil a po chvile nasledovala Pacicka! to bola supa, fakt
velka. Pacicka to cele uplne zaklincovala, taky nařez som uz dlho nepocul, bol
som stoho uplne fpíči. Clenovia boli traja, bubenik z VZM, ktory pouzival na
bicich (cineloch?) prichyteny kontaktny majk a plnu artileriu efektov, cim
pridal tym bicim naozaj super zvuk, dostalo ma to, nazoaj super napad. Gitarista
drtil solidne tiez no a pani Pacickova s basou a svietiacou gulou, hrackou?
drtila na base a vydavala vselijak zvuky pomocou tej hracky pri hre na basu.
Najsilnejsi prvok pre mna osobne boli prave tie bicie, hned po nich Pacickovej
basa. Neviem kolko presne odohrali skladieb, ale bordel to bol riadny, bol som
stoho cely vyteseny a hulakal po kazdej skladbe. Pri hrani bubenik sem tam
stratil cinel, ktory odpadol vedla nazem, pochvile som mu ho zdvihol, bo to tam
naozaj chybalo, tak ako povedal on sam, ze bez toho to proste neni ono, tak aj
bolo, naozaj to bolo slabsie, menej efektne bez efektu na bicich. Po dohrati
zahrali myslim este raz nejake tie skladby znova, co mi vyhovovalo, bo som sa
naozaj velmi dobre bavil. Klobuk dole Pacicka. A aby som nezabudol nemali to ani
nacvicene pokial si dobre pamatam s tym bicmajstrom, ale to vobec nevadilo, lebo
to bolo proste peklo, genialnost! Ludia tlieskali naozaj intenzivne a silno.
A je tu koniec, akcia skoncila, ludia dopijali a balili sa. My sme sa vydali na
cestu domov.
Celkovo si myslim, ze to bolo velmi dobra akcia, aj ked ja osobne som mohol
zahrat lepsie, keby ma napadla ta myslienka, ktora ma napadla o den neskor.
V kazdom pripade, dakujem za pozvanie bolo to super. Do buducna to urcite bude
lepsie.
Noise Mortanna
Hluková mystéria II v Ostravě dne 28.11.2009
03.12.2009
Tak máme za sebou další Hluková mystéria.Co napsati
závěrem.Málem to vypadalo,že již druhá Hluková mystéria nebudou,přestože byl
domluvený klub,majitel si to na poslední chvíli rozmyslel s vysvětlením,že
taková "muzika" by v jeho klubu vypadala jako obracené kříže v kostele,mno
nevím.Pomocí našich dobrých přátel,kteří mají pro naše noisování pochopení se
akce odehrála v galerii Fiducia.Myslím že nebudu lhát,když za všechny napíši
že,se akce povedla. Sklo(CR) předvedlo temné do zad drápajicí zvukové
bezedno,doprovázející za ještě temnějšího filmu.Zvuky byly postupně stupnované
až do nepřehledné konečné zvukové stěny. Jiný rozměr zvuku i vizuality tomu dal
Jesus is Noise Commander(PL),který byl oblečen do odpatkového kombiné, které se
skládalo z různých starých igelitek,pytlíků na brambory,plíšků apd. Za extáze
noisového šumění,pískotu,bzučení a jiných pazvukových prvočísel se různě koulel
po zemi až se rozběsnil do šíleného tance a porazil i pár okolo postavajicích.:-)
Celé jeho vystoupení mělo náboj a silnou energi. Závěrem vystoupil Kurwa style
project,který v beatech speed core rozproudil pár zbylých návštěvníků.Po celou
akci,na začátku,v pauzách i na konci učinkoval mladý ostravský divadelní soubor
a přidával jenom na dobré atmosféře. Nakonec děkujeme všem zůčastněným,stejně
jako velice děkujeme lidem z galeria Fiducia za podporu a pomoc. Zase někdy na
Hluku R.